Door: Herman van Oorschot op 1 augustus 2012
Internetcommunicatie beperkt zich niet langer tot uw eigen website. Ook uw klanten brengen een steeds groter deel van hun internettijd door op sociale netwerken (social media) als Facebook, LinkedIn, Twitter, Hyves en YouTube. Daar worden interesses en informatie gedeeld met gelijkgestemden. Hoe zorgt u er nu voor dat u betrokken wordt in dat gesprek?
Door informatie op social media te verbinden met de inhoud van uw eigen website, vergroot u uw relevantie op internet voor uw (toekomstige) klant. Dat kunt u op twee manieren doen: op uw eigen website maakt u het makkelijk voor bezoekers om uw informatie te delen met hun sociale netwerk. En andersom zorgt u ervoor dat u zelf aanwezig bent op de sociale netwerken waar uw klanten zitten, zoals het zakelijke netwerk LinkedIn en misschien ook op Twitter en andere omgevingen.
Afhankelijk van uw missie, doelgroep en doelstellingen kan gekeken worden welke social media uitingen voor u relevant zijn. Fullmoon kan dit voor u vastleggen in een social media plan waarin u een stappenplan wordt aangeboden met handvatten om direct van start te gaan.
In het Social Mediaplan kunnen de onderwerpen en gebieden bepaald worden waarop uw expertise ligt en die voor u relevant zijn om te volgen. En voor ieder van deze gebieden kan bepaald worden: