Door: Renate Sombroek op 23 januari 2014
Naast Jef Nollet, die zich bezig houdt met grafische vormgeving van Magzmaker magazines is Kimberley van der Weerden als stagiair Marketing en Communicatie aan de slag gegaan bij Fullmoon.
Ook haar hebben we gevraagd zich voor te stellen:
Als alles gaat volgens mijn plan, dan gaat het dit jaar toch echt gebeuren. Onderzoek doen, scriptie schrijven en dus afstuderen. ‘Wat voor titel heb je dan?’ vroeg mijn opa. Daar moest ik eigenlijk even over nadenken. Je studie voor de toekomst volg je toch niet meer om een bepaalde titel en dus status te behalen. Immers de hoogst haalbare status van tegenwoordig noemen ze geluk en bijna iedereen claimt gelukkig te zijn. Ik wilde daarom in het vakgebied gaan werken dat mij gelukkig kon maken, werk dat ik met plezier en passie kan gaan doen. Na een uitvoerige zoektocht via internet kreeg ik mijn moeder zover naar Amsterdam te rijden, voor de open-dag van de HvA. En eenmaal bij de verkeerde voorlichting wist ik het zeker: die studie waar ze nu over vertellen is me op het lijf geschreven.
Inmiddels zit ik in het laatste jaar van mijn opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens mijn propedeuse jaar is mijn liefde voor het reclamevak gegroeid. Ik zag veel kansen creatief bezig te zijn om nieuwe creaties te realiseren die passen bij ons huidige straatbeeld en de gedachten van de consument. In het tweede leerjaar heb ik daarom gekozen voor de richting Reclame, Marketing en Communicatie. In verschillende zowel individuele als groepsprojecten heb ik precies geleerd hoe je een merk effectief kan (her)positioneren in de markt, naamsbekendheid kan genereren en hoe je buzz kan creëren rondom een brand. Voor extra diepgang van mijn opleiding koos ik voor de minor Contentmanagement en ePublishing. Ik kreeg inzicht in hoe het landschap van uitgevers en distributeurs in elkaar steekt. En ik leerde wat de eisen zijn van digitale uitgeefproducten en aan welke gebruiksgemakken deze gesteld worden.
Nog één laatste opdracht en dan heb ik mijn diploma gehaald. Dit keer is het niet zomaar een opdracht. Je scriptie schrijven vraagt om veel motivatie, creativiteit, argumentatie, kennis en doorzettingsvermogen. Daarom wilde ik deze uitdaging aangaan bij een organisatie waar ik mijn geleerde kennis kan inzetten. Waar ik mij op persoonlijk- en professioneel vlak kan ontwikkelen. Via internet maakte ik kennis met Fullmoon en niet veel later met Herman van Oorschot. De plannen voor zijn organisatie en de stappen die gezet gaan worden prikkelde mijn creativiteit en sloten precies aan bij mijn studie. Daarnaast blijkt mijn minor Contentmanagement en ePublishing ineens van belangrijke waarde te zijn. Het aankomende halfjaar ga ik mij bezig houden met de marketingcommunicatie rondom Magzmaker en Fullmoon. Hoe kunnen deze twee merken het beste naast elkaar bestaan en welke positie dient er opgeëist te worden in de markt? Wat verwacht de doelgroep precies en hoe spelen we daarop in? Ik heb ongelooflijk veel zin om Hermans doelen naast de mijne te realiseren. Mijn laatste en beste stap die ik kan zetten om mijzelf klaar te stomen voor de arbeidsmarkt.
Jullie gaan sowieso nog van mij horen en om op de hoogte te blijven van de (interne) ontwikkelingen volg ons dan vooral via de social media.
Hartelijke groet en tot snel,
Kimberley van der Weerden