Fullmoon helpt u op verschillende manier het bezoek aan uw site te stimuleren. Uw website op verschillende niveaus beoordeeld met als doel de interactieve communicatie met uw doelgroep te verbeteren. Het gaat hierbij zowel om functionele aspecten als om effectiviteit.
Analoog aan de piramide van Maslow die een hiërarchisch indeling van menselijke behoeften beschrijft, kan gesteld worden dat er in de verbetering van website eerst aan de basisbehoeften voldaan moet worden. Zoals bij de mens honger en dorst gestild moeten worden alvorens tot zelfontplooiing kan worden overgegaan, zo zal de functionele basis van de website goed moeten zijn voordat overgegaan kan worden tot conversietesten.
Van functioneel tot effectief
In de optimalisatie kan de website op de volgende punten wordt geëvalueerd om daarmee de interactieve communicatie met uw doelgroep te verbeteren:
- Functionele aspecten
De functionele basis van de website wordt in de verschillende browsers getest.
- Homepage evaluatie
De homepage wordt nagekeken op de belangrijkste aspecten om de bezoeker te verleiden door te klikken naar meer informatie op de website.
- Concurrentie analyse
De concurrentieanalyse is een methode om te onderzoeken hoe uw concurrenten internet inzetten binnen hun onderneming. Gekeken wordt op welke punten van de concurrentie kan worden geleerd en hoe uw organisatie zich op positieve wijze kan onderscheiden.
- Toegankelijkheid
Er wordt gekeken of uw website voor voldoet aan de richtlijnen voor toegankelijkheid.
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Suggesties voor een verdere verbetering van de positionering in de zoekresultaten van de bekende zoekmachines (hoger in Google).
- Gebruikersonderzoek (usability)
Verzamel feedback van gebruikers voor verbetering van het gebruiksgemak.
- Statistieken
Met behulp van statistische gegevens kunt u zien wat de bezoekers op uw site doen en helpen u daarmee de effectiviteit te verbeteren.
deel