Door: Herman van Oorschot op 1 juli 2011
Bedrijven en organisaties beseffen steeds beter dat hun website meer is dan een communicatiekanaal. De site kan daarnaast worden ingezet voor direct contact, verkoop en leadgeneratie. Hiermee komt logischerwijs ook het optimaliseren van de websites steeds meer in de belangstelling te staan.
In tegenstelling tot offline marketing is online marketing nog volop in ontwikkeling. Over de effectiviteit van websites is nog lang niet zoveel bekend als bijvoorbeeld over de meest doeltreffende inrichting van een winkelschap. Hoe kan de online consument het beste worden verleid?
Fullmoon helpt u op verschillende manier het bezoek aan uw site te stimuleren. In het optimalisatieproces kunnen verschillende niveaus worden aangebracht. Analoog aan de piramide van Maslow die een hiërarchisch indeling van menselijke behoeften beschrijft, kan gesteld worden dat er in de verbetering van website eerst aan de basisbehoeften voldaan moet worden. Zoals bij de mens honger en dorst gestild moeten worden alvorens tot zelfontplooiing kan worden overgegaan, zo zal de functionele basis van de website goed moeten zijn voordat overgegaan kan worden tot conversietesten.
Fullmoon heeft op basis van zijn expertise en ervaring een workshop "Website optimalisatie" ontwikkeld. We passen deze cursus graag aan de specifieke omstandigheden binnen een organisatie en de wensen van de medewerkers.
De workshop kan zowel ‘in company' als bij Fullmoon worden verzorgd. Het meest effectief is een groepsgrootte van 5 tot 8 personen.
In de cursus 'Website optimalisatie' oefenen de deelnemers aan de hand van een stappenplan met de verschillende aspecten van een optimaal functionerende website: