Door: Herman van Oorschot op 1 juli 2011
Alles op een website is content. Tekst, afbeeldingen, video, audio, maar ook de menu's, de achtergronden, banners, hyperlinks; allemaal content. En net als bij de indeling en het ontwerp van de website is het belangrijk om bij de ontwikkeling en het beheer van de content van de site rekening te houden met de bedrijfsdoelen. Een planmatige aanpak van de productie, publicatie en het beheer van nuttige, bruikbare content bereik je het beste en het eenvoudigste door het opstellen en het gedisciplineerd bijhouden van een contentmatrix.
De contentstrategie wordt geformuleerd binnen de context van de wensen van klanten en bezoekers enerzijds en de doelstellingen van de online communicatie anderzijds. De content zal beide partijen toegevoegde waarde moeten bieden.
De contentstrategie geeft richting aan het planmatig (her)structureren, produceren, publiceren, managen en beheren van alle vormen van content inclusief hun alt-teksten en meta-informatie.
Daarnaast beschrijft de contentstrategie in detail de kaders voor het beheren van content: de levenscyclus, het eigenaarschap en de richtlijnen voor en eisen aan het contentmanagement.
Fullmoon heeft op basis van zijn expertise en ervaring een workshop ontwikkeld over het beheren van content in een matrix. We passen deze cursus graag aan de specifieke omstandigheden en wensen van uw medewerkers en organisatie.
De workshop kan zowel ‘in company' als bij Fullmoon worden verzorgd. Het meest effectief is een groepsgrootte van 5 - 8 personen.
Doelstellingen van de workshop