Door: Herman van Oorschot op 1 juli 2011
In de workshop 'Online strategie en concept' bepalen we samen met u hoe uw organisatie interactieve media op effectieve wijze kan benutten. Wat is uw doelgroep en wat zijn uw doelstellingen op internet? Daar draait het om in deze interactieve workshop.
Samen met u analyseren wij in deze workshop de markt waarin u opereert en uw positie ten opzichte van uw concurrenten. We brengen uw primaire en secundaire doelgroepen in kaart. Op welke wijze communiceert u met hen en welke rol speelt het internet daarbij?
Daartoe stellen we een communicatiematrix op: per hoofdthema stellen we de relevantie voor de doelgroepen en de gewenste interactie daarover vast. Wat is de gewenste mate van interactie op de relevante onderwerpen:
Hoe vertaalt u vervolgens de boodschap naar het scherm? In de workshop werken we toe naar een eerste structuring van de informatie op uw website.
Resultaat van de workshop is een startdocument voor de ontwikkeling van uw online communicatie met een strategisch pad voor de middenlange termijn, inclusief een concreet stappenplan.